Mijn historie

“Interim manager”

Zoekt u een tijdelijke manager omdat uw vaste manager is vertrokken? Hierbij kan ik u helpen. Mijn expertisegebieden zijn verandermanagement, projectmanagement, crisismanagement, reorganisatie, herstructurering, kostenbeheersing en kwaliteitsverbetering.

Mijn werkervaring als manager

Ervaring in zowel het begeleiden als ‘hands on’ uitvoeren van projecten. Analytisch sterk en weet vanuit een helikopterview risico’s te herkennen en er naar te handelen. De focus ligt daarbij op het in beweging brengen van mensen en deze te motiveren. Durft kritisch en confronterend te handelen. Geeft mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen binnen de kaders, de talenten te ontwikkelen en veranderingen vorm te geven. Bereikt de gewenste resultaten door samenhang te brengen in strategie, structuur en cultuur.

historie-image-kringloop
2015 - heden

Hoofd Logistiek (parttime)

Verantwoordelijk voor logistiek, planning en gebouwenbeheer

Kringloopcentrum is een professioneel bedrijf voor tweedehands goederen en lid van de BKN, de branchevereniging voor kringloopbedrijven in Nederland.

Speerpunten van de organisatie zijn:

  • Het bevorderen van hergebruik van goederen en grondstoffen.
  • Het bevorderen van werkgelegenheid.
  • Steeds meer wil het Kringloopcentrum een rol spelen op het vlak van re-integratie en daar leent het zich bijzonder goed voor.

Kringloop is een plek waar mensen veel waar voor weinig geld kunnen kopen. In de kringloopwinkels is werkelijk van alles te koop. Geen bederfelijke waar, levende have, auto’s of huizen, maar verder eigenlijk alles. Denk daarbij aan tweedehands meubels, kleding, huisraad, muziekinstrumenten, speelgoed, boeken, enzovoort.

Stimuleren werkgelegenheid en re-integratie

Kringloopcentrum is bij uitstek een plek om te leren werken. Leren op tijd komen, leren omgaan met collega’s, leren een taak goed af te ronden. Kortom; leren om te werken als prima werknemer met goede kansen om elders een betaalde baan te vinden. Dat leren kan plaatsvinden in het kader van een stage, van re-integratie of in een vorm van dagbesteding.

historie-image-dpinederland
2011 t/m heden

Eigenaar van DPI NEDERLAND

Interim management, projectbegeleiding, adviezen en oplossingen aan bedrijven en particulieren op het gebied van techniek (installatietechniek, bouw, elektrotechniek en werktuigbouw), internet en automatisering.

historie-image-installatiebedrijf
2006 t/m 2012

Bedrijfsleider installatiebedrijf

Uitbouwen van commerciële activiteiten. Het verder professionaliseren en herstructureren van de organisatie. Het onderhouden van commerciële contacten met onderaannemers. Herstructurering van inkoop en verkoop. Logistieke processen productie – techniek – planning – voorraadbeheer – magazijnstromen analyseren en verbeterplannen initiëren en op de rails zetten. Computersysteem geautomatiseerd voor een betere service en onderhoud van de installaties bij klanten. Verantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering.

historie-image-hydrauliek
2005 t/m 2006

Manager Projecten en Services

een bedrijf wat complete hydraulische aggregaten, installaties en apparatuur ontwerpt, assembleert en fabriceert voornamelijk in de infra en bouw projecten (bruggen, sluizen en windmolens). Nieuw opgezette functie. Direct leidinggevend aan een team van 20 medewerkers. Herstructurering van inkoop, magazijn en werkplaats. Magazijn geautomatiseerd met automatische scanner. Software programma Exact Globe ingericht op een betere en snellere inkoop. Opgezet KAM – management beheer (ISO9001:2000 Arbo, veiligheid en milieu). Verantwoordelijk voor alle projecten, magazijnen, personeel,wagenparkbeheer, financieel, inkoop, planning, werkvoorbereiding, werkplaats, service monteurs, BHV en het KAM – management beheer (ISO9001:2000 Arbo, veiligheid en milieu)

historie-image-bouwmarkt
2004 t/m 2005

Bouwmarktmanager

Verantwoordelijk voor de gehele bouwmarkt nieuw opgezet in 2004; personeel, inkoop, verkoop, financieel, magazijnen, commercie, veiligheid en milieu Leidinggevend aan 40 medewerkers.

historie-image-bouwmaterialen-verhuur
1997 t/m 2004

Vestigingsmanager

Een bedrijf wat gespecialiseerd is in de verkoop en verhuur van bouwmaterialen, machines en opslagruimtes. Als manager werd ik ingezet op verschillende vestigingen die een omzetverlaging vertoonde. Deze vestigingen opnieuw geherstructureerd en gezorgd voor omzetverhoging op langere termijn. Direct leidinggevend aan een team van 10 medewerkers afhankelijk van de vestiging. Verantwoordelijk voor de vestigingen, personeel, inkoop, BHV, magazijnen, wagenparkbeheer, organisatie, commercie, Arbo, veiligheid en milieu.